”Frukost är den måltid som Bill njuter av mest – han kan äta ordentligt direkt på morgonen,” säger Susan (Julie.) ”Jag har svårt för att göra det, men det första jag gör när jag kliver upp ur sängen på morgonen är att se till att han får sin frukost.”

Bill och Susan Hayes

”Jag lägger mycket tid på att planera måltiderna (som yoghurt till frukost) och förbereda dem. Jag är stolt över att vi fortfarande är ganska aktiva och jag tror att mycket av det handlar om god näring.”

”Susan är inte lika förtjust i yoghurt som jag är,” noterar Bill (Doug.) ”Men vi njuter av en god skål yoghurt två gånger i veckan. Vi älskar färsk frukt båda två.”

Morgonboost
av Bill och Susan Hayes

Rivstarta din dag med en blanding av yoghurt och superlivsmedel som valnötter och bär.

Ingredienser:

  • 340 g fettfri grekisk yoghurt
  • 2 dl hallon
  • 2 dl blåbär
  • 1½ dl valnötter
  • ½ skivad banan
  • Myntablad (inte bara för dekoration, utan är även bra för matsmältningen.)

Blanda alla ingredienserna i en skål och njut! Du behöver inte använda samma frukter och nötter varje morgon. Variera lite. Eller toppa med en skvätt ekologisk honung.

Ungefärligt näringsinnehåll per portion: 487 kalorier, 26 gram protein, 38 gram kolhydrater, 29 gram fett, 9,5 gram fiber och 67 milligram sodium.


Kommentera