Hem Forum Frågor om Days Abigails och Chads ålder?

Detta ämne innehåller 9 svar, har 6 deltagare, och uppdaterades senast av  pereva 4 månader, 2 veckor sedan.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare

Thoria
    Deltagare

När man tänker tillbaka så växer alla upp väldigt konstigt i Days. Jag har sett på Days sen jag var typ 10 vilket är sen 2001. Runt den tiden var Will i 3-5 årsåldern (svårt att se exakt), Abigail och Shawn var nog runt 8. Kommer ni ihåg då när hon hade brunt hår? Ja, hon måste ju varit runt 8 eller kanske 10, eller hur? Hon var tom äldre än Belle som bara var en liten bebis.
    Men nu är både Belle och Shawn runt 30. Abby har blivit yngre förr också då hon var kompis med Bos dotter Chelsea, som borde kanske vara runt 25. Chelsea ska väl vara ungefär som Max och Stephanie också?
    Men nu har Abby blivit Ännu yngre igen! När hon egentligen borde vara runt 30 så är hon runt 20.. Chad var ju nyss 17. När han nyss sökte jobb på en bar (Tror det var cheating heart?) då sa de ju att de inte tog in några som var under 18..
    Men avsnittet jag nu såg – 11567 – då pratade Kate och Stefano om att Chad är 21?

Jag Älskar verkligen den här serien. Annars skulle jag inte sett på den så länge som jag gjort. Men hur har de egentligen tänkt med deras åldrar?

/Terry

Gisela
    Deltagare

Dem andrar deras aldrar hela tiden. EJ foddes 1997 t.ex, och Abby foddes 1992. Hon ar alltsa egentligen aldre an EJ. Sami foddes 1984 men man andrade senare hennes fodelsedatum till 16 oktober 1977 for att anpassa aldern till de storys man ville anvanda henne till.

Sami och EJ som ni har idag i Sverige ar alltsa tekniskt sett fodda 1997 och 1977!

2014 (sager inte varfor, eftersom detta inte ar en spoilertrad) sa aldrade dem EJ tva ar dock, men hans fodelsear ar officiellt sett fortfarande 1997. James ar ju saklart fodd 1979…

Aldrarna dem anvander sig av anpassas hela tiden till vad de vill ska handa i serien. Ofta sa vill man anvanda karakterar som varit barn till mer vuxna storylines efter ett par ar da bebisar ar sota och tonaringar ar problematiska men barn inte ar sa latta att skriva story for som ar ”intressant” nog. Sedan ar det ocksa svart med barnskadespelare i just den dar mellan-aldern. De far mer att gora i skolan osv. Da hoppar man garna i aldrarna och gor karaktarerna aldre sa att man kan hitta aldre skadespelare.

ms_sweetie
    Deltagare

Ja dessa åldrar alltså 😀 Men man får gå på magkänsla/instinkt när man ser på hur de pratar, beter sig, klädsel osv 😀

Gisela
    Deltagare

Nej, jag ar ledsen om det kanns sa men det gjorde jag inte. Dem sager inte ens hans fodelsear hogt. Jag vet bara att dem andrade (jag kanner en av manusforfattarna), jag skrev precis som du ser ovan ingenting om varfor eller hur sa att ni fortfarande inte har en aning om vad som hander. Jag talade bara om det som ett exempel pa att de andrar deras aldrar hela tiden men det ar ingenting som egentligen paverkar dem som tittar eftersom James Scott ser ut att vara sin egen alder.

ms_sweetie
    Deltagare

Du råkade spoila. Du gjorde säkert inte det medvetet, men ändå 😀 Ha e n bra dag

Gisela
    Deltagare

Oj, ja det var verkligen ingenting jag tankte pa eller gjorde med flit. Det har ju statt i tidningar osv. sa pass lange nu att jag inte tankte pa det alls.

Jag har redigerat mitt inlagg nu sa om du gor det ocksa sa ar det ingen mer som rakar ut for samma sak i alla fall. 🙂 Tack for att du papekade det!

ms_sweetie
    Deltagare

Hhehe förstod detta:) Absolut, har fixat detta 🙂

Ariet
    Deltagare

Men Abby’s har väl åldrats på det mest normala sättet när det kommer till såpor. Hon föddes samma år som jag är född, vilket gör henne 23 år idag. 🙂

Amelia
    Deltagare

Tycker också att ålderna på karaktärerna är lite förvirrande ibland.

På denna sida står de flesta karaktärers födelsedagar och ålder.
    ttp://soaps.wikia.com/wiki/Days_of_our_Lives_significant_dates
    ( kan innehålla spoilers)

• Det här svaret redigerades 2 år, 2 månader sedan av  Amelia.

pereva
    Deltagare

Har kollat avsnitt från 1989, där John Black är Roman, och kommer på fest med Carrie och hennes småsyskon, Eric och Sami. I avsnittet innan finns Adrienne, giftasvuxen. Lite ”roligt” att Sami ca 30 år senare har barn och barnbarn, samtidigt som Adrienne gifter sig med Lukas, och att Samis ex Rafe verkar intresserad av Hope som varit giftasfaster till Sami. Och EJ, Elvis, son till Susan, han har också fått hoppa övernågra år. Eller, för att inte förglömma Philip Kiriakis och Will. Från början skilde det kanske ett par år mellan dem, minns avsnittet där Henderson tog med båda till lekparken. Men några år senare var Philip tonårsvuxen, och Will fortfarande barn. Det spelar egentligen ingen roll, jag följer serien ändå, men alla de ”orealistiska” hoppen”, dessa ser ju seriens följare 👍 Ja, jag har följt serien sen 1996/97, och ser nu på alla möjliga tidigare avsnitt på Youtube, och då ser man verkligen hoppen. Kolla gärna DiMera story, där finns Susan och lille Elvis(EJ) 😄

• Det här svaret redigerades 4 månader, 2 veckor sedan av  pereva.
Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.