Hem Forum Personligt Köpa från Ebay

Detta ämne innehåller 2 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av Profilbild på Amelia Amelia 1 månad, 3 veckor sedan.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare

Hur går det till att köpa från amerikanska ebay? Från någon stad i USA till Sverige. Jag är inne på andrahandsmarknaden för gamla tv spel. Nintendo 8-bit, Snes, N64. Rimliga priser för spel därborta. Spel som här kan gå på flera hundralappar, ibland över 1000kr. Blir det en summa utöver fraktkostnad? Går det smidigt med PayPal, hur funkar inbetalning. Slutsumman blir 200kr, jag sätter över 200kr och pengarna dras för att hamna hos säljaren. Är det så det går till eller är det mer komplicerat? Jag har köpt från amazon.uk några gånger. Det har gått bra. Därdmot aldrig handlat utanför EU. Vet att många köper från alibaba och aliexpress. Aldrig vågat pröva på. Ebay känns säkrare då det är upplagt som tradera. Kan se säljarens betyg. Om personen är pålitlig eller fått usla betyg.

Profilbild på Amelia
    Amelia
    Deltagare

För min del har det fungerat jätte bra. Jag har i och för sig bara köpt en bok ännu men den kom fram efter bara ungefär två veckor. Boken var i ungefär ”loppis skick” ( slitet omslag men annars läsbar) men det stod också tydligt att det var en typisk secondhand bok så jag hade inte förväntat mig något annat. 🙂

• Det här svaret redigerades 1 månad, 3 veckor sedan av Profilbild på Amelia Amelia.
    Profilbild på Amelia
    Amelia
    Deltagare

Jag kan tillägga att jag använde mig av paypal och det fungerade smidigt och bra. Boken kostade omkring 50 kronor med frakt om jag minns rätt.

När det gäller spel har jag mindre koll på sådant. Det kanske är bra att du kontaktar säljaren innan du köper en  tex cd-rom för att veta om den fungerar på din dator etc.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.