Hem Forum På TV Rekommendera något på TV

Detta ämne innehåller 137 svar, har 48 deltagare, och uppdaterades senast av  Amelia 2 år, 11 månader sedan.

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 137 totalt)
  • Författare

MariaDayz
    Deltagare

Filmer ikväll:

I Robot

21:00-23:15 Tv3

Amerikansk science fiction från 2004.
    Året är 2035 och de flesta människor är helt, eller delvis, beroende av robotar som är programmerade att underlätta livet för människor.
    Men Del Spooner, en morddetektiv från Chicago, tror inte att robotar är så hjälpsamma som de verkar.
    Han får en dag veta att en ledande robotforskare har avlidit, något som han tror att robotarna har ansvaret för.
    I rollerna: Will Smith, Bridget Moynahan, Alan Tudyk.
    Regi: Alex Proyas

Traffic

21:00-22:00 22:15-00:00 Tv4

Amerikanskt drama från 2000.
    Filmen tar en titt på Amerikas drogkrig berättat genom fyra separata historier om langare, användare och de som bekämpar droger.
    En konservativ politiker som just blivit vald av presidenten till ansvarig för drogupprensningen upptäcker att hans dotter är knarkare.
    En fru kämpar med att rädda sin makes drogaffärer samtidigt som två DEA-agenter skyddar ett vittne som har kännedom om makens affärer.
    I rollerna: Benicio Del Toro, Michael Douglas, Catherine Zeta-Jones.
    Regi: Steven Soderbergh.

Dom visar 2 filmer med Familjen Addams på Tv4+
    19:30 Familjen Addams
    21:30 Den heliga familjen Addams

Amoorah
    Deltagare

21.00 Repris av Mtv Movie awards 2007

det är en filmshow
    Rihanna, Jay z uppträder Umbrella

Kayla
    Deltagare

Ikväll 8/6 19.00 TV3

Jennifer Aniston: America’s Sweetheart

http://www.tv3.se/index.php?option=com_content&task=view&id=11739&timetableid=1222782

Lumiforever
    Deltagare

Reprisen av dobbidoo..

Astrid Lindgren 100år barnby gala…

BREAK
    Deltagare

Irene;219048 wrote: Ikväll 8/6 19.00 TV3

Jennifer Aniston: America’s Sweetheart

http://www.tv3.se/index.php?option=com_content&task=view&id=11739&timetableid=1222782

You reminded me! Ska kanske se.

vixen
    Deltagare

Kul att den här tråden används och fungerar! En liten påminnelse bara: när ni vill rekommendera ett program i den här tråden, tala om vad programmet går ut på, eller varför ni vill rekommendera det.
    Vill man bara skriva ett program och en tid finns tråden “Vad ska du se på TV idag?” under Chat&Småsnack.
    Tack.

vixen;205239 wrote: Då tråden “På TV – tips och rekommendationer” av någon anledning mest använts för att skriva vad man tänker titta på på TV under dagen, har Paks och jag kommit fram till att det är bättre att en sådan tråd ligger i “Chat & Småsnack”-forumet, nämligen här.

I den här tråden har man istället möjlighet att ge tips med lite mer substans.
    Alltså INTE bara skriva ett program och en tid, utan något mer om programmet, varför man rekommenderar det. Ett litet exempel: “Jag vill rekommendera alla att se filmen Hot Shots som går på TV3 på lördag. Filmen har Charlie Sheen i huvudrollen och är en hysteriskt rolig parodi på filmer som Top Gun!” (Gärna mer. ;))

niffin
    Deltagare

Vet att jag är ute i senaste laget, för det börjar klockan 20.00 idag..!!! 😮
    Hur som helst, jag vill rekommendera den engelska serien Bleak House,
    efter Dickens roman med samma namn. Åtta avsnitt kommer SVT2 att visa.

Denna serie har allt & lite till: ett persongalleri to die for, sorg, glädje, kärlek,
    arv, släktfejder, mystiskheter…
    TV-sommaren kan inte börja bättre än så här! :p

(Förra året gick den som sommarföljetong i 14 avsnitt.)

Random
    Deltagare

niffin;220306 wrote: Vet att jag är ute i senaste laget, för det börjar klockan 20.00 idag..!!! 😮

Denna serie har allt & lite till: ett persongalleri to die for, sorg, glädje, kärlek,

Men Niffin…. Väldigt sent ute. Den låter ju bra, men var inte hemma när du skrev de inlägget 🙁

MariaDayz
    Deltagare

Kanal 5 21:55 Tori & Dean: Inn love

En serie med Tori Spelling och hennes make.

Amerikansk realityserie från 2007.
    Del 1 av 8.
    För att kunna öppna ett bed and breakfast säljer Tori och hennes man Dean allt de har och det lockar mer folk och medier än de kunnat ana.
    Skådespelaren Tori Spelling och hennes man Dean McDermott investerar sina pengar i ett hippt Bed & Breakfast som riktar sig till deras egen generation.
    Med en bebis på väg, flytt till en ny stad och som nybörjare i branschen får Tori och Dean snart händerna fulla.

Marshmallow
    Deltagare

snart begynner Veronica Mars på svt2 igjen, det er på torsdag tror eg, det bør dere få med dere.
    den handler om en collegejente som jobber som privatdetektiv sammen med faren sin, hun prøver å løse mysterier og sånt, den har alt drama, komedie, romantikk, mysterier og masse annet 😀

vixen
    Deltagare

niffin;220306 wrote: Vet att jag är ute i senaste laget, för det börjar klockan 20.00 idag..!!! 😮

Kommer ihåg att jag såg trailer för den förra året, men det blev inte av att jag såg den. Vet du om första avsnittet går i repris? Låter ju väldigt sevärt! 😎

Anders_Johansson
    Deltagare

Tjaa, nu har ju House vart…:)
    Men imorrn börjar serien “What about Brian” på kanal5 igen, kl. 21.00. Med Barry Watson som spelade Matt i Sjunde Himlen. Skulle säga drama/komedi-serie…
    Handlar (självklart) om Brian som e i 30 års-åldern, men typ aldrig haft ett riktigt förhållande. Han blev kär i sin bästa kompis fästmö, men hon stack o lämna stackarn vid altaret… Hans syster väntar barn, men barnets pappa dog i en bilolycka. Två andra vänner e gifta med barn. Nu ska han börja jobba på hans pappas företag. Avsnitt 6 säsong 2 imorrn.:)

niffin
    Deltagare

Glaffentobbe;220354 wrote: Men Niffin…. Väldigt sent ute. Den låter ju bra, men var inte hemma när du skrev de inlägget 🙁

vixen;220862 wrote: Kommer ihåg att jag såg trailer för den förra året, men det blev inte av att jag såg den. Vet du om första avsnittet går i repris? Låter ju väldigt sevärt! 😎

I’m sorry, guys. 😮 Inte ens bättre sent än aldrig gällde här.
    Någon repris blir det inte heller – eftersom det redan är det (från i fjol).
    Men BBC har en riktigt bra sida om serien & här är sammanfattningen av första delen.

Stook
    Deltagare

Nu är jag ute i god tid med detta tipset om i fall någon vill se.

Den 26 juni klockan 17.00 går filmen “Changing hearts” på Tv1000 Family.
    Jag tycker den var väldigt fin och ska ta och spela in den denna gången för det är en film man vill se om.

“Ett rörande drama om den vänskap som utvecklas mellan två kvinnor när de får diagnosen bröstcancer. Betty och Amber hålls ihop av sin gemensamma situation och de nuvarande män de är involverade med”

I rollerna bl.a. Lauren Holly, Faye Dunaway, Tom Skerritt & Ian Somerhalder.

[/url]imgurl[/url]

MariaDayz
    Deltagare

Någon som har sett filmen Enigma som börjar 22.20 på Tv4?
    Nån som vet om den är värd att se på?:p

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 137 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.