Hem Forum Personligt Vad jobbar du med/Vad pluggar du?

Detta ämne innehåller 52 svar, har 9 deltagare, och uppdaterades senast av  Amelia 3 veckor, 2 dagar sedan.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 53 totalt)
  • Författare

Faith_Hope_Love
    Deltagare

Tänkte att det skulle vara kul att prata lite om vad vi pysslar med större delen av dagarna. Så i den här tråden kan vi göra det. Berätta vad du jobbar med eller vad du pluggar! :glad:

Själv har jag en termin (av sex) kvar på högskolan. Pluggar till sjuksköterska, och på måndag börjar en ny kurs som handlar om traumatologi, katastrofmedicin och psykologisk första hjälp. Tror att det kommer att bli en spännande kurs då jag gillar saker som har med akutsjukvård att göra.

Tess
    Deltagare

Ja, rolig tråd. Och det du pluggar till är ett viktigt yrke.

Jag blev arbetslös för ganska exakt två år sedan och har inte jobbat nåt sen dess förutom i våras och somras när jag sommarjobbade. I höstas påbörjade jag en kurs i administration, jag läser den via Arbetsförmedlingen och trivs bra med den. Man jobbar självständigt och det passar mig jättebra.

Random
    Deltagare

Mitt liv består mycket av flyttar just nu. Förra hösten flyttade jag till USA där jag gick på college, och flyttade därifrån i somras och då flyttade jag till Oslo och har en roll i deras största såpopera. Norska Days, haha 🙂 Trivs jättebra med det men i höst bär det till USA igen för att fortsätta mina studier.

mikey
    Deltagare

Hotel Ceasar? OMG, vilken roll? 🙂

Faith_Hope_Love
    Deltagare

Tess;557887 wrote: Ja, rolig tråd. Och det du pluggar till är ett viktigt yrke.

Jag blev arbetslös för ganska exakt två år sedan och har inte jobbat nåt sen dess förutom i våras och somras när jag sommarjobbade. I höstas påbörjade jag en kurs i administration, jag läser den via Arbetsförmedlingen och trivs bra med den. Man jobbar självständigt och det passar mig jättebra.

Vad jobbade du med innan du blev arbetslös? Och som sommarjobb sen!? Tänker om det med administration är något helt nytt för dig som du vill prova på i och med den här kursen eller om det var något liknande du pysslade med innan också!? :glad:

Faith_Hope_Love
    Deltagare

Random;557889 wrote: Mitt liv består mycket av flyttar just nu. Förra hösten flyttade jag till USA där jag gick på college, och flyttade därifrån i somras och då flyttade jag till Oslo och har en roll i deras största såpopera. Norska Days, haha 🙂 Trivs jättebra med det men i höst bär det till USA igen för att fortsätta mina studier.

Åh, vad spännande det låter! :lycklig: Hur tycker du livet som skådespelare är?
    Vad pluggar du i USA? Något med skådespeleri att göra eller något helt annat!?

Random
    Deltagare

mikey;557890 wrote: Hotel Ceasar? OMG, vilken roll? 🙂

Haha, ja!! Min roll är en ny karaktär som introduceras om några månader.

Faith_Hope_Love;557892 wrote: Åh, vad spännande det låter! :lycklig: Hur tycker du livet som skådespelare är?
    Vad pluggar du i USA? Något med skådespeleri att göra eller något helt annat!?

Jag älskar skådespelarlivet och mitt jobb, det är väldigt speciellt att spela i en såpopera. Det är en speciell stämning. Och ja, jag studerade skådespeleri i USA men när jag flyttar tillbaka i höst blir det tyvärr mer matte och engelska och mindre teater för att få min examen.

Gisela
    Deltagare

Jag bor och arbetar i London dar jag ar projektledare pa ett internationellt mediaforetag. Jag arbetar bl.a med events, marknadsforing, sociala medier och PR. Jag arbetar t.ex tillsammans med James Scott som spelar EJ med hans sociala medier och fan-events.

Jag reser ca 200 dagar om aret och har for tillfallet som mal att forsoka ratta till min work/life balance lite.

Om jag skulle gora nagonting annat sa skulle jag antingen gora nagonting med den juridikexamen jag aven har, eller bli pilot haha!

Faith_Hope_Love
    Deltagare

Gisela;557895 wrote: Jag bor och arbetar i London dar jag ar projektledare pa ett internationellt mediaforetag. Jag arbetar bl.a med events, marknadsforing, sociala medier och PR. Jag arbetar t.ex tillsammans med James Scott som spelar EJ med hans sociala medier och fan-events.

Jag reser ca 200 dagar om aret och har for tillfallet som mal att forsoka ratta till min work/life balance lite.

Om jag skulle gora nagonting annat sa skulle jag antingen gora nagonting med den juridikexamen jag aven har, eller bli pilot haha!

Är lite nyfiken; gillade du Days innan du började arbeta med James Scott? I så fall, hur kändes det att få börja jobba tillsammans med någon som är med i serien!? :crazy:

Thina
    Deltagare

Jag är fritidspedagog (idag är det faktiskt precis ett år sedan jag började på mitt jobb och då var jag inte ens en hel vecka fresh out of university). Arbetar på en skola bara ett par minuters promenad från där jag bor, vilket är väldigt skönt de dagar då jag börjar 06:30 eller slutar 18:00 😉

Gisela
    Deltagare

Faith_Hope_Love;557897 wrote: Är lite nyfiken; gillade du Days innan du började arbeta med James Scott? I så fall, hur kändes det att få börja jobba tillsammans med någon som är med i serien!? :crazy:

Jag har alltid gillat Days, men nar jag var liten sa sag jag det mest i block har och dar. Jag fick det inspelat pa VHS fran min faster eftersom att det inte fanns pa internet da och inte heller gick pa TV. Det var inte forran James borjade som jag fastnade sa att jag sag till att titta pa det varje dag, sa jag var absolut ett fan innan jag traffade honom.

Det kanns roligt att fa stotta en skadespelare som jag alltid tyckt, fran dag 1, arbetat otroligt hart och verkligen gett allt for EJ. Manga tycker inte om karaktaren men just de starka reaktionerna som EJ far ar ju dels hur hans manus ar skrivna saklart men James improviserar otroligt mycket ocksa och har utvecklat EJ pa egen hand… att man tycker att han ar sa ond t.ex ar ju for att James verkligen trycker pa och ser till att gora EJ precis sa ond. Han och Alison (Sami) brukade ga in och ova sina scener tillsammans pa helgerna, det ar det ingen annan som gor.

Men James och EJ ar ocksa otroligt, otroligt olika sa det ar sallan jag egentligen tanker pa honom som EJ. Han ar James helt enkelt. 🙂

Tess
    Deltagare

Random;557889 wrote: Mitt liv består mycket av flyttar just nu. Förra hösten flyttade jag till USA där jag gick på college, och flyttade därifrån i somras och då flyttade jag till Oslo och har en roll i deras största såpopera. Norska Days, haha 🙂 Trivs jättebra med det men i höst bär det till USA igen för att fortsätta mina studier.

Wow, vad coolt! 😀

Faith_Hope_Love;557891 wrote: Vad jobbade du med innan du blev arbetslös? Och som sommarjobb sen!? Tänker om det med administration är något helt nytt för dig som du vill prova på i och med den här kursen eller om det var något liknande du pysslade med innan också!? :glad:

Innan jag blev arbetslös jobbade jag på en pulverlackeringsfirma, sen brann den ner. Och sommarjobbade gjorde jag på Åbro Bryggeri i Vimmerby (ligger bara en halvtimme med bil från där jag bor).

Ja, detta med administrationen är något jag länge velat prova på. Jag är inte så händig och praktisk av mig och bör kanske inte jobba på golvet på en industri så jag passar nog bättre vid ett skrivbord. Har inte sysslat med administration tidigare så det är helt nytt för mig och jag tycker det är intressant och kul och det skulle nog passa mig lite bättre.

Meems
    Deltagare

Whaaaaaat?! Hur får man tag på denna såpan?!

Jag är utbildad florist, och jobbar liiiite extra för en gammal klasskompis som valde att starta eget efter examen: vi ställde bland annat ut på Helsingborgs Bröllopsmässa i helgen. (Har även pluggat engelska på högskolan tidigare, med fokus på lingvistik.)
    Men ”till vardags” timvikarierar jag som lokalvårdare, som det så fint heter :p (på ren svenska: jag städar på en tidningsredaktion och en gymnasieskola). Det var längesen det blev något jobb nu, men ibland känns det som om jag har tre stycken, när jag även skapar musik tillsammans med en kompis. Gå gärna in och lyssna: https://soundcloud.com/profound-and-undiscovered (om ni gillar det får ni hemskt gärna titta in på Facebook med: https://www.facebook.com/TheProfoundandUndiscovered )

Love would be something that I'd just know
    How you gonna know the feeling 'til you've lost it?
    I've been losing plenty since

Random
    Deltagare

Meems;558063 wrote: Whaaaaaat?! Hur får man tag på denna såpan?!

Hahah!! Vad längesen, Sarah. Den sänds på TV2 Norge. Mina avsnitt har inte börjats sändas än men jag ska absolut informera dig när det sker! 🙂 Stor kram

Meems
    Deltagare

Random;558064 wrote: Hahah!! Vad längesen, Sarah. Den sänds på TV2 Norge. Mina avsnitt har inte börjats sändas än men jag ska absolut informera dig när det sker! 🙂 Stor kram

Jag vet! Livet bara springer iväg… Åh, då måste jag hitta nån som har den kanalen och fjäska in mig så jag kan kolla alla avsnitt 😉

Love would be something that I'd just know
    How you gonna know the feeling 'til you've lost it?
    I've been losing plenty since
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 53 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.