Hem Forum Personligt Vad jobbar du med/Vad pluggar du?

Detta ämne innehåller 52 svar, har 9 deltagare, och uppdaterades senast av  Amelia 7 månader, 4 veckor sedan.

Visar 8 inlägg - 46 till 53 (av 53 totalt)
  • Författare

Meems
    Deltagare

Det ser inte ut att ha gått så bra för dig där heller :p Hur hamnade Thina som citat där mitt i smeten? :s Är inne på mobilen för första gången och hoppades det kanske skulle vara lättare att fatta om sidan var mobilanpassad och förenklad, men nej… Nu kan jag inte ens se texten längst till vänster. När det gäller citat får vi nog utveckla någon sorts klipp-och-klistra-metod.

Love would be something that I'd just know
    How you gonna know the feeling 'til you've lost it?
    I've been losing plenty since

Ztoke
    Deltagare

Det ser inte ut att ha gått så bra för dig där heller :p Hur hamnade Thina som citat där mitt i smeten? :s Är inne på mobilen för första gången och hoppades det kanske skulle vara lättare att fatta om sidan var mobilanpassad och förenklad, men nej… Nu kan jag inte ens se texten längst till vänster. När det gäller citat får vi nog utveckla någon sorts klipp-och-klistra-metod.

Hahaha, vad jag menar du!? Jag är ju en naturbegåvning! Klart det var Thina som skrev det där… *rolleyes*

Ok, jag erkänner, inte heller någon expert på det här nya forumet, försöker t.om. hitta smiley-listan utan framgång 😛

Meems
    Deltagare

Tror du inte att jag kan se hur många gånger du redigerat ett inlägg? :p

Ja nu när du nämner det: var är smileysarna?

Amelia
    Deltagare

Jag håller på att avsluta min bibliotekarie utbildning.  Bara uppsatsen kvar. Egentligen är utbildningen 3 år men jag tog ett sabbatsår/studieuppehåll på grund av utbrändhet och så har jag dyslexi så jag har fått rätta till uppsatsen och skickat in två gånger. Nu har jag skickat in den för tredje gången så jag får hoppas att den blir bra.

Annars så försöker jag hitta en praktikplats via arbetsförmedlingen ( praktik ingick ej i utbildningen) som förhoppningsvis öppnar dörrar till ett riktigt jobb. Jag har aldrig haft ett riktigt jobb ännu. Jag har bara pluggat  sen gymnasiet eller  haft lite annan praktik och varit timvikarie. Så det skulle vara kul att när utbildningen väl är klar få ett riktigt jobb som bibliotekarie eller något  inom informations branschen.

På fritiden skriver jag rätt mycket och har drömmar om att bli författare. Däremot tror jag inte jag kan leva på det på en gång. Då är det bättre ha ett annat yrke som jag också tycker om.

Jag tycker också om att spela teater och är en i en teatergrupp och jag skulle gärna vilja bli skådespelare också , men det är också ett sådant svårt yrke som kan innebära att jag inte får jobb på flera månader eller år  och då är alltid bra att kunna jobb som något annat under tiden.

Jag såg i tråden att en del av er håller på att jobba inom filmbranschen. Grattis! Va roligt för er och hoppas det går bra för er. 🙂

Meems
    Deltagare

Håller alla tummar för uppsatsen och framtida jobb, Amelia! Bibliotikarie låter riktigt spännande. Det är ett yrke jag själv funderade på när jag var yngre, men nu är jag så skoltrött att det helt enkelt inte finns som alternativ längre. Vad läser man för sorts kurser under utbildningen?

Det låter verkligen som om detta är rätt yrke för dig eftersom du själv gillar att skriva: finns passionen att skriva är det ganska oundvikligt att inte gilla böcker :p

——————————————————————————————–

Jag har äntligen jobbat lite som florist igen! En av mina gamla klasskompisar öppnade butik i helgen och jag hjälpte till med förberedelser och även under invigningen. Så SJUKT mycket folk! Men det var bra för självförtroendet att upptäcka att jag fortfarande har kreativiteten och motoriken i ryggmärgen. Innan när jag har gjort en bukett här och där har det känts knaggligt, men när det skulle produceras på löpande band och jag hade mer kontroll över hur buketterna skulle se ut så gick allting strålande! Hoppas på att kunna jobba mer där i framtiden. Och man blir en aning morbid inom floristiken, så jag hoppas på att få göra begravningsdekorationer… Sorry :p

Amelia
    Deltagare

Håller alla tummar för uppsatsen och framtida jobb, Amelia! Bibliotikarie låter riktigt spännande. Det är ett yrke jag själv funderade på när jag var yngre, men nu är jag så skoltrött att det helt enkelt inte finns som alternativ längre. Vad läser man för sorts kurser under utbildningen? Det låter verkligen som om detta är rätt yrke för dig eftersom du själv gillar att skriva: finns passionen att skriva är det ganska oundvikligt att inte gilla böcker :p ——————————————————————————————– Jag har äntligen jobbat lite som florist igen! En av mina gamla klasskompisar öppnade butik i helgen och jag hjälpte till med förberedelser och även under invigningen. Så SJUKT mycket folk! Men det var bra för självförtroendet att upptäcka att jag fortfarande har kreativiteten och motoriken i ryggmärgen. Innan när jag har gjort en bukett här och där har det känts knaggligt, men när det skulle produceras på löpande band och jag hade mer kontroll över hur buketterna skulle se ut så gick allting strålande! Hoppas på att kunna jobba mer där i framtiden. Och man blir en aning morbid inom floristiken, så jag hoppas på att få göra begravningsdekorationer… Sorry :p

Tack. Låter intressant att jobba som florist. 🙂 Även om jag inte kan ett dugg om blommor tycker jag det är mysigt med att gå in i blomster affärer och kollar runt.

Uppsatsen blev inte godkänd den här gången heller men jag  tänker fortsätta kämpa med den för jag känner att jag verkligen vill försöka.

Under min utbildning läste jag mest kurser inom informationsvetenskap men också biblioteksvetenskap. Det fanns även många tillfällen då man kunde välja till valbara kurser och då läste jag en del litteraturvetenskap. Jag läste även en utbytestermin i england där jag läste om litteratur och läsande , copyright och  webbdesgin.

Meems
    Deltagare

Ja, det är helt underbart! Även om man har sina rutiner så blir ändå varje dag en ny dag eftersom man aldrig riktigt vet vad kunderna kommer vilja ha. Dock finns det dagar när man verkligen önskar att man inte behövde jobba med service, men då får man gå in i bakrummet och svära lite :p

Aj aj 🙁 Synd att den inte blev godkänd! Uppsatser är så sjukt svåra att få “rätt”. Fortsätt kämpa! 🙂 För egen del tog det stopp vid C-uppsatsen. Själva studerandet är hur kul som helst, men uppsatserna och tentorna hade jag gärna levt utan.

Låter riktigt intressant 🙂 Kul att du pluggade utomlands också!

Amelia
    Deltagare

Ja jag håller som sagt på att kämpa på med uppsasten. Det finns ett inlämningstillfälle i november men det känns väldigt stressigt just nu så jag tror jag satsar på våren istället. Ibland känns det så där lite “hopplöst” och jag har svårt att bli motvierad men måste försöka bli klar tycker jag. Jag har ju inte gett upp förut när det gäller skolan så varför ska jag börja göra det nu? Jag har ju alltid varit en plugghäst liksom 😉

Visar 8 inlägg - 46 till 53 (av 53 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.